محتوای سئو شده چیست؟
محتوای سئو شده، محتوایی است که بر اساس تحقیق کلمات کلیدی درست و جامع نوشته شده باشد. در تولید محتوای متنی باید به نکات سئو محتوا توجه زیادی داشت. استفاده از لینکهای داخلی و خارجی، عکس، تیتر و عنوان مناسب، تاثیر خودش را روی گرفتن ترافیک و افزایش بازدید سایت میگذارد.
سئو و بازاریابی محتوا، به همدیگر وابسته هستند و بدون محتوای سئو شده نمیتوانید انتظار رشد سایت را داشته باشید. در تولید محتوا سئو شده، از کلمات کلیدی پُرجستجو و پُررقابت استفاده میشود. این عبارات به عنوان کلمات کلیدی اصلی در نظر گرفته میشوند. در کنار آن باید از کلمات کلیدی فرعی هم استفاده کرد. کلمات چند سیلابی خیلی راحتتر از عبارات تک کلمهای رتبه میگیرند.
محتوا و سئو در کنار هم میتوانند هر وبسایتی را به بالای رتبهبندی موتورهای جستجو پرتاب کند. اما به شرطی به رتبه بندیهای برتر گوگل دست پیدا خواهید کرد که هم تمامی فرآیندها سئو به صورت کلاه سفید پیادهسازی شده باشد و در کنار آن محتواهای شما منحصر به فرد و با کیفیت باشند. زمانی که محتوای بی کیفیت و تکراری در وبسایت خود انتشار دهید، نه تنها به رتبهبندیهای برتر دست پیدا نمیکنید، بلکه دچار مجازاتهای گوگل نیز خواهید شد.
برای بسیاری از کارآفرینان، سئو بخشی جدایی ناپذیر از ایجاد یک استارتاپ موفق است. برغم این، بسیاری از بنیانگذاران و مؤسسان حوزه کارآفرینی از یک موضوع که هزینه چندانی برای آنها ندارد، و از طرف دیگر یک راهبرد (استراتژی) بسیار موفق تجاری محسوب می شود، غفلت می کنند.
بیشتر بخوانید: سئو کلاه سفید و بایدها و نبایدهای آن
اهمیت محتوای سئو شده
این راهبرد به قدری مؤثر است که هر گونه هزینه ای که به آن اختصاص می دهید را می توانید به نوعی یک سرمایه گذاری مطمئن بدانید. در ادامه، هفت دلیلی که اهمیت سئو را نشان می دهد، معرفی می شوند.
- سئو اطلاعات رفتار مشتری را به استارتاپ ها اطلاع می دهد.
- سئو به گفتگوها و ترافیک بیشتر سایت منجر می شود.
- سئو رایگان است و با تخصص می توانند از وضعیت سئوی سایت خود آگاه شوید.
- سئو باعث می شود که استارتاپ ها تصمیمات کسب و کار خود را آگاهی و از روی اطلاع اخذ کنند.
- بهینه سازی برای موتورهای جستجو اعتماد مشتریان را تقویت می کند.
- بهینه سازی باعث می شود که مشتریان برای مدت طوانی از خدمات استارتاپ ها استفاده کنند.
- سئو آخرین اطلاعات را در اختیار استارتاپ ها قرار می دهد.
به طور کلی می توان بیان کرد که سئو علاوه بر اینکه بخشی از آن به نحوه نگارش، تنظیم مطالب، بارگذاری آنها، و همچنین سایر موارد مورد نیاز جهت اعمال بر متن بستگی دارد، از طرف دیگر نیز نرم افزارهایی جهت تجزیه و تحلیل عملکرد سایت از نظر سئو وجود دارد، که اطلاعات بسیار مهمی را در اختیار شرکت ها قرار می دهد.
بیشتر بخوانید: پیش بینی وضعیت سئو در آینده
ویژگیهای محتوای سئو شده
- تولید محتوا با تراکم کلمه کلیدی مناسب، اهمیت ویژهای دارد. کلمه کلیدی باید بین 1.5 تا 2% متن شما را شامل شود
- باید از تیترها و عناوین جذاب استفاده کنید
- از کلمات کلیدی لانگ تیل (Long Tail) و LSI استفاده کنید.
- در تولید محتوای متنی، تعداد کلمه را در نظر داشته باشید. با بررسی رقبا حدود تعداد کلمه متن مشخص میشود
- از لینکهای داخلی و خارجی با انکر تکست مناسب استفاده کنید
- پاراگرافها را خیلی کوتاه یا خیلی بلند در نظر نگیرید. در بین هر پاراگراف هم از عکس، نمودار، ویدیو و نقل قول استفاده کنید
- سعی کنید جملات شما بیشتر از ۲۰ کلمه نباشد. خواندن جملات طولانی، ذهن مخاطب را خسته میکند
- از عکسهای جذاب و سایز شده با متن جایگزین استفاده کنید
سخن پایانی
اگر شما هم کسب و کار آنلاینی دارید و صاحب یک سایت هستید، روی تولید محتوای سئو شده حساب ویژه ای باز کنید. اطمینان خاطر داشته باشید، که هر نوع سرمایه گذاری در این بخش باعث اعتبار همیشگی سایت شما خواهد شد. مشتریان از مراجعه به سایت شما راضی خواهند بود، و مطالب آن را با دیگران به اشتراک خواهند گذاشت. اگر به دنبال این هستید که صفحات سایتتان در رتبهبندیها به صورت ارگانیک دیده شود و ترافیک بیشتری را جذب کنید باید پرتلاش و سختکوش باشید. و به نکات گفته شده در این مقاله توجه نمایید.
شما همراهان گرامی می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دیجیتال مارکتینگ، خدمات تولید محتوا و سئو همچنین طراحی وبسایت برای کسب و کارتان با مشاوران ما در گروه امین پردازش در تماس باشید.
منبع : شرکت امین پردازش
Add a Comment